html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

javahermarket

تابستان 1388 - حامیان سپهرحیدری
سفارش تبلیغ
صبا ویژن


حامیان سپهرحیدری

محمود خوردبین سرپرست متعصب سرخپوشان در غم از دست دادن مادر گرانقدرشان به سوگ نشست.
ظ†ظˆط´طھظ‡ ط´ط¯ظ‡ ط¯ط± سه شنبه 88/6/31| ط³ط§ط¹طھ 3:41 عصر| طھظˆط³ط· نسترن کیا| ظ†ط¸ط±ط§طھ ( ) |

سلام چندروزیه که مااین وبلاگ وبازکردیم ولی بعضی ازاشخاصی که وارداین وبلاگ شدن نظراتی رودادن که جای سوال داره من به عنوان مدیروبلاگ ونسترن کیانویسنده ودوست خوبم ازشماتقاضاداریم این بحث هارابه پایان برسانیدودیگه ادامه ندهیدممنون
ظ†ظˆط´طھظ‡ ط´ط¯ظ‡ ط¯ط± یکشنبه 88/6/29| ط³ط§ط¹طھ 12:53 صبح| طھظˆط³ط· زهرانکوئی| ظ†ط¸ط±ط§طھ ( ) |

سلام سلام فقط اومدن عیدفطروبه شماتبریک بگم امیدوارم بهتون خوش بگذرهببخشیدخیلی کوتاه گفتم بانظراتتون مارویاری کنین
ظ†ظˆط´طھظ‡ ط´ط¯ظ‡ ط¯ط± یکشنبه 88/6/29| ط³ط§ط¹طھ 12:20 صبح| طھظˆط³ط· زهرانکوئی| ظ†ط¸ط±ط§طھ ( ) |

سپهر حیدری آخرین گل فصل اخیر لیگ را به ثمر رساند، اما این گل از جهات مختلفی با آخرین گل‌های سال‌های گذشته تفاوت داشت. یک گل به معنای قهرمانی، یک گل به معنای خوشحالی میلیون‌ها طرفدار پرسپولیس، یک گل ویژه که خارج از زمان معمول به ثمر رسید و... سپهر حیدری جزو آن دست از فوتبالیست‌‌هایی است که از کودکی زیرنظر پدر فوتبالیستش و همچنین در مدرسه فوتبال ذوب‌آهن از کودکی با این ورزش آشنا شد و این روند را ادامه داد تا رسید به پرسپولیس... او یک سالی است که به تهران آمده و خانواده‌اش در اصفهان به سر می‌برند، البته ما در هر چند مدت یک بار به تهران می‌آید تا فرزندش احساس تنهایی نکند. سپهر به پرسش‌های ما پاسخ‌های جالبی داد... این گفتگو را بخوانید

یک بیوگرافی از زندگی‌ات برایمان بگو؟

حیدری: در 29 خردادماه سال 1359 در اصفهان به دنیا آمدم، یک برادر بزرگ‌تر از خودم به نام ساشا دارم که سرمربی تیم پاس اصفهان و کلاس B مربیگری را گذرانده است و سه خواهر کوچکتر از خودم که هر سه تحصیل کرده هستند. یکی از خواهرانم، ترم ده پزشکی، دیگری فوق‌لیسانس پرستاری و خواهر کوچکترم هم مهندس صنایع است، خودم هم در نجف‌آباد اصفهان لیسانس مهندسی مکانیک – گرایش ساخت و تولید را خواندم و هم اکنون دانشجوی فوق‌لیسانس تربیت‌بدنی می‌باشم

و فوتبال؟ چه شد که به زندگی‌ات وارد شد؟

حیدری: به زندگی‌ام وارد نشد، بلکه از ابتدا در زندگیمان بود. پدرم سیاوش حیدری پیش از انقلاب در جام تخت‌جمشید، عضو تیم ذوب‌آهن بود و در خط حمله بازی می‌کرد و گل‌های زیادی هم برای ذوب‌آهن به ثمر رساند. پس از انقلاب هم در مقطعی سرمربی ذوب‌آهن بود و تا همین چند سال پیش هم مدیر تیم‌های پایه ذوب‌آهن بود، جالب است که مادرم هم ورزشکار بود، او پیش از انقلاب عضو تیم ملی والیبال بانوان ایران بود... و این شد که من در خانواده‌ای رشد کردم که ورزش حرف اول را می‌زد.

از چهار سالگی به فوتبال علاقه‌مند شدم، باورش شاید برای شما مشکل باشد، اما پدرم به خاطر سن کم مرا به محل تمرین نمی‌برد، شش سالم بود، یک روز یادم می‌آید که پدر می‌خواست به تمرین برود، من که از این مسئله آگاه بودم، رفتم داخل حیاط، در اتومبیل را باز کردم و پشت صندلی اتومبیل، خودم را پنهان کردم، زمانی که پدرم اتومبیل را روشن کرد و به سوی ورزشگاه رفت متوجه حضور من نشد. از طرفی مادرم متوجه شد که من در خانه نیستم همه جا را به دنبال گشتند، فکر کردند که من گم شدم. زمانی که پدر به ورزشگاه رفت و می‌خواست از اتومبیل پیاده شود. من هم در عقب را باز کردم و پیاده شدم، تعجب کرده بود و نمی‌دانست چه عکس‌العملی نشان دهد. به همین خاطر روزهای بعد پیش از این‌که برود، اتومبیل را به دقت بازدید می‌کرد اما پدر و مادرم متوجه شده بودند که من علاقه‌ای زیاد به ورزش دارم، همین امر هم باعث شد که پدرم مرا به مدرسه فوتبال نونهالان ذوب‌آهن ببرد و من به این ترتیب تحت آموزش قرار گرفتم. اما از سویی مادرم هم دوست داشت من والیبال را ادامه بدهم، من هم نمی‌خواستم دل او را بشکنم، پس به تمرین این رشته هم پرداختم. عشق به فوتبال از طرفی و عشق به مادر هم از طرفی دیگر، به همین خاطر تا پایان دوران نوجوانی، هر دو را ادامه دادم، یادم می‌آید زمانی که در تیم نوجوانان ذوب‌آهن بازی می‌کردم، تمریناتم چهار تا شش بعدازظهر بود. اما شب‌ها هم بین ساعت هشت تا ده شب والیبال تمرین می‌کردم. من در رده نوجوانان با تیم فوتبال نوجوانان اصفهان قهرمان ایران شدم و هم با تیم والیبال این استان، که فکر کنم ویژگی منحصر به فرد می‌‍‌باشد، راستی در رده نوجوانان آقای گل ایران هم شدم، چرا که آن زمان در خط حمله بازی می‌کردم.

و بعد از بین این دو، سر آخر فوتبال را انتخاب کردی؟

حیدری:پدر و مادرم متوجه شدند که در هر دو رشته نمی‌توانم در یک زمان فعالیت کنم، سر آخر به من گفتند، سپهر یکی را انتخاب کن و من هم بدون معطلی فوتبال را انتخاب کردم، در آن سال جمشید رشیدی مربی فوتبال من بود و آقای بزرگ‌زاد مربی والیبال، که از هر دویشان سپاسگزارم که در آن زمان به من مشاوره دادند تا در ورزش موفق شوم و سرانجام فوتبال را انتخاب کنم.

در تیم ملی هم بازی کردی؟

حیدری: بله، عضو تیم ملی نوجوانان و امید ایران در زمان «سیموئز» برزیلی و سه دوره هم عضو تیم دانشجویان ایران بودم.

امسال سال خوبی برای تو در خط دفاعی پرسپولیس بود، انتظار داشتی که دایی تو را به تیم ملی دعوت کند، اما این‌گونه نشد، شنیدیم که از دست دایی ناراحت شدی؟

حیدری: ببینید، فوتبالیست که به تیم ملی دعوت نشود و ناراحت هم نشود که فوتبالیست نیست، آرزوی هر ورزشکاری است که به تیم ملی کشورش دعوت شود، اما از دست «علی دایی» ناراحت نشدم، من به شخصه خودم خاطرات زیادی از این بازیکن خوب ایرانی به یاد دارم، چند روزنامه از قول من نوشتند که سپهر از دایی دلخور است، در همین جا عنوان می‌کنم، که اصلا چنین چیزی صحت ندارد.

برای دایی و فوتبال ایران آرزوی موفقیت می‌کنم. پس از بازی رفت به امارات به مشهد رفته بودم، برای تیم ملی و دایی دعا کردم، 90 دقیقه بازی برگشت ایران و امارات را با استرس دنبال کردم و زمانی که ایران پیروز شد، بیش از همه برای دایی خوشحال شدم، چون حق او و تیم ملی نبود که از گردونه رقابت‌ها خارج شوند. عقیده خودم این است که باید بیشتر تلاش کنم تا سرانجام به تیم ملی دعوت شوم.

 افشین قطبی؟

حیدری: مربی دوست‌داشتنی که یکی از باشخصیت‌ترین مربیان فوتبال ایران بود. او و حمید استیلی مکمل خوبی برای هم بودند، قطبی جدا از مسائل فنی فوتبال، از لحاظ روانی هم می‌دانست که باید در شرایط حساس چه کار کند. او آدم دوست‌داشتنی بود، حتی زمانی که ناراحت و یا عصبانی می‌شد... به هرحال او فصلی از کتاب تاریخ ایران است که خاطرات خوبی از خود در ایران و پرسپولیس به جا گذاشت

و آن گل حساس؟

حیدری: توپ که آمد سمت دروازه، من زودتر از توپ بلند شدم، داشتم پایین می‌آمدم، سرم را به توپ زدم. به همین خاطر، توپ کنج دروازه رفت، بعد دیگر چیزی متوجه نشدم. حتی سر و صدای صد هزار نفر جمعیت را نمی‌شنیدم، تنها گوشه‌ای از چشمم یک سری رنگ قرمز می‌دیدم که تماشاگران پرسپولیس بودند و من یک راست به سراغ آنها می‌رفتم، بعدشم که دیدید، سیصد نفر ریختند سرم، نفسم در نمی‌آمد. باورم نمی‌شد که باعث خوشحالی آن همه از مردم شده باشم.

و پس از بازی؟

حیدری: خوشحالی مردم برایم لذت شیرینی داشت. نزدیک چهار ساعت فقط در اتوبوس بودیم تا به هتل برسیم، زمانی که از هتل ماشینم را برداشتم تا به خانه‌ام در بلوار فردوس بروم، پدرم به من زنگ زد که کوچه شلوغ است و نزدیک به هزار نفر از اهالی محل و محله‌های اطراف منتظرت هستند. منزل ما هم مجتمع است، لحظه‌ای فکر کردم که این صحیح نیست که جو محل را به هم بزنم. پیراهن قرمز پوشیده بودم، پشت چراغ قرمز پیراهنم را عوض کردم، در آن شب شلوغ عده‌ای هم مرا آنجا شناختند و اطراف اتومبیل آمدند، بگذریم... پس از این‌که به نزدیکی خانه رسیدم، به برادرم گفتم: ریموت پارکینگ را بزند تا من داخل بروم، اما نشد، نمی‌دانید چه اوضاعی پیش آمد، از همه علاقمندان به فوتبال که در آن شب رویایی به من لطف داشتند سپاسگزارم و امیدوارم که توانسته باشم، گوشه‌ای از محبتشان را جبران کرده باشم. راستی یادم رفت، آن شب که لباسم را عوض کرده بودم، زمانی که وارد کوچه شدم، کلاه بر سر گذاشتم و چراغ‌های ماشین را هم خاموش کرده بودم، اما شناخته شدم.

نتایج بازی‌های رفت باعث شده بود، که مردم از شما توقع قهرمانی داشته باشند، اما در دیدارهای برگشت به یکباره، راستی چه اتفاقی افتاد؟

حیدری: فوتبال همین است، یک سال بارسلونا با ریکارد قهرمان اروپا می‌شود. سال بعد، به یکباره تیم نتیجه نمی‌گیرد، اما بگذارید خاطره‌ای برایتان بگویم. پس از شکست (4-1) از استقلال اهواز در فرودگاه یک پیرزن علاقه‌مند به فوتبال که حدود 70 سال سن داشت به من گفت: «شما را چه شده؟ چه اتفاقی براتون افتاده که این‌گونه بازی می‌کنید، به خودتون بیایید، جواب این همه علاقه‌مند را می‌خواهید چه طوری بدهید، با این بازی دل مارو شکستید!» حرف‌های آن بانوی ایرانی تا چند روز در گوشم بود، هنوزم است، او که این‌گونه صحبت کرد وای به حال دیگر علاقمندان فوتبال... امیدوارم پرسپولیس، امسال دل طرفداران پرسپولیسی را به دست آورده باشد.

و مشکل فوتبال ایران به نظر شما؟

حیدری: عدم برنامه‌ریزی و پایبندی به آن. متاسفانه هر کسی که در کوتاه‌مدت می‌آید دوست دارد، که سریعا نتیجه بگیرد و به همین خاطر به فکر برنامه‌های بلندمدت نیست و همین مسئله باعث شده که توقع اذهان عمومی هم، بدین شکل باشد. اما باید به افراد فرصت داد تا برنامه‌های بلندمدت خود را با یک برنامه‌ریزی صحیح اعمال کنند... البته بگویم اگر فردی اصلا برنامه‌ریزی نداشت باید در همان کوتاه‌مدت جای خود را عوض کند.


ظ†ظˆط´طھظ‡ ط´ط¯ظ‡ ط¯ط± شنبه 88/6/28| ط³ط§ط¹طھ 7:31 عصر| طھظˆط³ط· نسترن کیا| ظ†ط¸ط±ط§طھ ( ) |

سپهر حیدری (3)



اسم:سپهر حیدری


روز تولد: 1359/9/23


محل تولد : اصفهان


قد: 188


پست : دفاع


شماره : 3


تیم قبلی : ذوب آهن

سپهر حیدری متولد اصفهان، قابلیت های فوتبالی خود را در تیم اول خود یعنی ذوب آهن نشان داد که ثمره ی آن پیوستن به تیم پرسپولیس در فصل 86-
 
87 بود.

او که 56 بار برای تیم
دوب آهن بازی کرده بود و 4 گل نیز به ثمر رسانده بود، مهمترین گل تاریخ فوتبالی خود را در آخرین بازی فصل 86-87
 
مقابل تیم سپاهان به ثمر رساند که موجب قهرمانی تیم پرسپولیس شد.

ظ†ظˆط´طھظ‡ ط´ط¯ظ‡ ط¯ط± جمعه 88/6/27| ط³ط§ط¹طھ 8:9 عصر| طھظˆط³ط· زهرانکوئی| ظ†ط¸ط±ط§طھ ( ) |

پرویز دهداری
مرحوم پرویز دهداری چهره آشنای فوتبال ایران است . او هم به دسته مردانی تعلق دارد که مسئولیت هدایت تیم ملی فوتبال را ? بار بر عهده گرفت . اولین بار در تیر ماه سال ???? و در آستانه مسابقات بین المللی جام کوروش در تهران به مربیگری تیم ملی فوتبال منصوب شد . وی با رهبری خوب خودش ایران را قهرمان این مسابقات کرد. دهداری در شهر شیراز متولد شد و سپس همراه خانواده اش به آبادان شهر اصلی خود بازگشت . هنوز تحصیل در دبیرستان را به پایان نرسانده بود که وارد تیم فوتبال جم آبادان شد . جم آبادان بعدها به شاهین تغییر نام داد. استعداد بسیار فراوان دهداری باعث شد تا به زودی عضو تیم منتخب آبادان شود . در مسابقات قهرمانی کشور با تیم منتخب آبادان درخشش قابل توجهی داشت و همین مسئله باعث شد که در سال ???? زمانی که ?? ساله بود به ترکیب تیم ملی فراخوانده شود . دهداری همراه تیم ملی ایران در بازیهای آسیایی ???? توکیو شرکت کرد و در سال ???? هم در مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا در هندوستان علاوه بر اینکه یار ثابت تیم ملی بود، بازوبند کاپیتانی را هم به به بازو بست و این بازوبند را تا سال ???? حفظ کرد . آخرین بازی دهداری برای تیم ملی در بازی های مقدماتی المپیک ???? توکیو بود و بعد از آن به علت بیماری از تیم ملی و سپس از فوتبال کناره گیری کرد. دهداری در تمام دوران فوتبال خود پیراهن تیم های جم و شاهین را به تن داشت . در واقع جم آبادان به شاهین تغییر نام داد و او سالها در تیم شاهین آبادان بازی کرد حتی وقتی به تهران آمد و پیراهن شاهین تهران را برتن کرد در مقاطعی شاهین آبادان را هم همراهی می کرد . حتی در سال ???? با پیراهن تیم شاهین آبادان، قهرمان کشور شد! تا سال ???? که شاهین منحل شد ، دهداری همراهش بود . از ابتدای سال ???? که پرسپولیس متولد شد دهداری مسئولیت رسمی اولین سرمربی این تیم را بر عهده گرفت . بعد از رفتن بازیکنان تیم پرسپولیس به پیکان ، دهداری به ساختن تیم گارد مبادرت کرد. تیمی که بعدها زمینه ساز پیدایش باشگاه هما شد . در سال ???? دهداری ?? ساله سرمربی تیم ملی شد و در ? صحنه مهم بین المللی یعنی مقدماتی المپیک مونیخ و جام ملت های آسیا ، تیم ملی را همراهی کرد و در آستانه مسابقات المپیک ???? مونیخ به خواست خود از هدایت تیم ملی کنار رفت . دهداری ?? سال با مسئولیت هایی مثل سرپرست تیم های صنعت نفت آبادان و شاهین تهران کارش را ادامه داد و در سال ???? با حکم نصراله سجادی رئیس وقت فدراسیون فوتبال بعد از ?? سال دوباره سر مربی تیم ملی شد . دهداری در اولین گام بازگشت تیم ملی را در بازی های آسیایی ???? سئول همراهی کرد. علی رغم اختلافات بسیار بین بازیکنان و مربیان ، تیم ملی در این مسابقات بد نتیجه نگرفت. . بعد از این مسابقات ?? بازیکن تیم ملی از ادامه حضور در تیم ملی انصراف دادند و استعفای خود را به مسئولان تیم ملی دادند . تیم ملی با وجود دهداری و بدون ?? یار اصلی خود ریشه های آینده خود را از حضور همین جوانان دواند. بازیکنانی مثل عابد زاده ، زرینچه ، محرمی ، نادر محمدخانی، کریم باقری،صمد سرفاوی، نامجو مطلق و ….. در همین زمان به اوج رسیدند تیم ملی با دهداری در مسابقات فوتبال مقدماتی المپیک ???? سئول و جام ملت های ???? هم شرکت کرد اما در آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی ???? دهداری از مسئولیت خود استعفا داد. او در این زمان ?? ساله بود . چهار سال بعد درد بیماری بر او غلبه کرد و در حالیکه هنوز به ?? سالگی نرسیده بود دعوت حق را لبیک گفت و جان به جان آفرین سپرد .

 
 

همایون بهزادی
همایون بهزادی، ملقب به سرطلایی در چهاردهمین روز دی‌ماه سال 1320 در خرم آباد به دنیا آمده است. خانواده بهزادی تهرانی هستند اما پدر او به واسطه شغل نظامی در ماموریت به سر می‌برد اما ستاره طلایی فوتبال ما در یک روز سرد خارج از موطن اصلی دیده به جهان گشود.
دیری نگذشت که خانواده به تهران برگشتند. همایون بهزادی، خیلی زود با توپ مانوس شد و تنها 12 سال داشت که در تیم‌های زیرگروه شاهین عضو شد. تیم‌های کودک شاهین، کولاک، سیمرغ و بالاخره بزرگسالان شاهین، مسیر ترقی او بود. همایون در سال 1337 رهسپار تیم بزرگسالان باشگاه شاهین شد. دکتر عباس اکرامی، سرمربی وقت تیم شاهین اعتقاد بسیار به اخلاق و علم داشت. به همین خاطر وقتی یک بار همایون بهزادی، از سر کلاس و مدرسه گذشت و به تمرین شاهین رفت، با سیلی اکرامی مواجه شد. اکرامی به بهزادی یادآور شد که اینجا در مکتب فوتبال شاهین، اخلاق و علم بر فوتبال برتری دارند.
***
در سال 1338، همایون 18 ساله برای تیم ملی فوتبال انتخاب شد تا به کرالای هندوستان برود و در مسابقات فوتبال مقدماتی جام ملت‌های آسیا حضور یابد. مادر همایون که می‌دید فرزندش با امتحانات تحصیلی مواجه شده‌، همایون را از خیر سفر به هندوستان منصرف کرد. همین ممانعت، اولین حضور بهزادی را در تیم ملی سه سال به تاخیر انداخت. تیم ملی از سال 1338 تا 1341 بازی نداشت و به همین دلیل حضور همایون در تیم ملی تا سال 41 به عقب افتاد. در خرداد سال 1341، سرطلایی فوتبال در جریان دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و عراق، در حالی که 20 سال و 5 ماه سن داشت پیراهن تیم ملی فوتبال را بعد از 3 سال رسماً بر تن خود کرد و تا 10 سال صاحب این پیراهن عزیز و مقدس بود.
در مسابقات مقدماتی المپیک 1964 توکیو، مثلث رویایی خط حمله تیم ملی شامل همایون بهزدادی، حمید شیرزادگان و مرحوم دهداری به تاراج حریفان پرداخت. ایران با قدرت‌نمایی مثلث هنرمند شاهین به المپیک صعود کرد اما بازیکنان تیم شاهین به خاطر روابط حاکم در فوتبال ایران و اعتقاد به نادیده گرفته شدن حقوق شاهینی‌ها، از حضور در مسابقات تدارکاتی قبل از المپیک توکیو سرباز زدند و به همین دلیل از حضور در مسابقات فوتبال المپیک 1964 توکیو محروم شدند. بازیکنان شاهینی تیم ملی یک سال محروم بودند اما در سال 1344 با وساطت مرحوم غلامرضا تختی حاضر شدند به تیم ملی بازگردند. همایون بهزدای به تیم ملی برگشت و در مسابقات فوتبال جام عمران منطقه‌ای – سنتو- یکی از بهترین یاران تیم ملی فوتبال کشورمان شد. در سال 1345 تیم ملی ایران، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی 1966 بانکوک شد و همایون بهزادی در 25 سالگی برای اولین بار حضور در عرصه یک فینال مهم آسیایی را تجربه کرد. یک سال بعد، باشگاه شاهین که بارها، با مسوولان ورزش و فدراسیون فوتبال دچار اختلاف شده بود منحل شد و یاران این تیم در آستانه پیوستن به تیم‌های دیگر بودند. همایون بهزادی می‌خواست به عقاب یا پاس برود، اما تشکیل تیم پرسپولیس، یاران شاهین را به دور هم حفظ کرد. همایون بهزادی برای اولین بار در روز 16 فروردین سال 1347 در حالی که 26 سال و سه ماه داشت پیراهن پرسپولیس را در بازی دوستانه مقابل تیم فوتبال استقلال تهران بر تن کرد. یک ماه بعد، بهترین روزهای همایون بهزادی در فوتبال بود. با درخشش فوق‌العاده و 4 گلی که او در 4 بازی زد تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات چهارمین دوره جام ملت‌های آسیا که به میزبانی ایران برگزار می‌شد هر چهار حریف خود را شکست داد و قهرمان شد اما همایون بهزادی به شدت دچار مصدومیت شد. در پرسپولیس سال 47، دوران نقاهت بعد از مصدومیت را سپری کرد اما در سال 48 وقتی پرسپولیسی‌ها دسته‌جمعی به پیکان پیوستند، یک بار دیگر قدرت‌نمایی کرد و یک سال بسیار خوب را در این تیم گذراند. سالی که با قهرمانی در مسابقات تهران و جام بین‌المللی دوستی توام بود.
***
با نظر و خواست او، یاران پرسپولیس، از پیکان به تیم خود برگشتند. در شهریور سال 49 که این اتفاق رخ داد، همایون که 28 سال و 8 ماه داشت همه‌کاره تیم شده و در واقع بعد از علی عبده، دومین قدرت تصمیم‌گیر در پرسپولیس بود. آلن راجرز انگلیسی، سرمربی پیکان در سال 50 به پیشنهاد همایون بهزادی و تایید علی عبده به ایران برگشت و پرسپولیس با حضور او در سال‌های 50 و 52 قهرمان لیگ کشور شد. یکی از صحنه‌های ماندگار این رقابت‌ها در روز 16 شهریور سال 52 رخ داد. پرسپولیس در جریان مسابقات لیگ اول تخت جمشید تاج سابق را 6- صفر برد و همایون بهزادی، سه گل از 6 گل پرسپولیس را در حالی که هم مصدوم بود و هم 31 سال و 8 ماه داشت به ثمر رساند. بعد از کناره‌گیری راجرز از سرمربیگری پرسپولیس، همایون بهزادی در زمستان 53 سرمربی پرسپولیس شد. او رویه جوانگرایی را پیش گرفت و به جای کلانی، کاشانی، طاووسی، بیوک وطنخواه و... در ترکیب پرسپولیس از وجود محمدرضا زادمهر، محمدحسین دادکان، بیژن ذوالفقارنسب و... بهره برد. پرسپولیس در اردیبهشت سال 54 به استقلال 3- یک باخت. اتهام دوپینگ به یاران تاج سابق که از سوی همایون بهزادی زده شد، اتهام ثابت شده‌ای بود اما به خاطر مسائل امنیتی، روی صورت مساله سرپوش گذاشته شد، بهزادی به خاطر ناراحتی روحی ایجاد شده از این مساله، از پرسپولیس کناره‌گیری کرد. او در آبان 54 در جریان دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفتیانیک باکو، در حالی که 33 سال و 10 ماه داشت برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.
***
بعد از ترک تیم فوتبال پرسپولیس، همایون بهزادی تا سال 57 در تیم‌های پایه باشگاه شاهین فعالیت کرد و فعالیت مجدد در فوتبال را از سال‌‌های ابتدایی دهه 70 با حضور در مدارس فوتبال از سر گرفت. بهزادی صاحب دو فرزند به نام‌های شاهین و ملی است که هر کدام در مقطعی فوتبالیست تیم‌هایی مثل شاهین تهران و سپاهان اصفهان بوده‌اند. او در حال حاضر مسوول کمیته پیشکسوتان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس است.
 
حمید شیرزادگان
حمید پا طلائی
حمید شیرزادگان سال ? ?????در محله سنگلج تهران به دنیا آمد.
فوتبال را از سال‌های ابتدایی دهه ? ???زیرنظر مربیانی همچون اکبر کیا، حسن فاخری، ابتهاج و مسعود برومند در تیم‌های زیر گروه شاهین مثل کولاک و سیمرغ آغاز و در سال ? ?????برای اولین بار در ترکیب تیم بزرگسالان شاهین حضور یافت.
درخشش فوق‌العاده او در تیم شاهین و زیر نظر تعالیم اخلاقی مرحوم دکتر عباس اکرامی باعث شد تا درهای فوتبال ملی در سال ? ?????به روی وی باز شود.
"شیرزادگان" ? ???ساله با تیم ملی فوتبال به هندوستان رفت و از آن پس تا سال ? ?????مهاجم اول تیم ملی بود.
وی در سال ? ?????برای اولین بار به کشور آمریکا رفت. بعد از پایان محرومیت یک ساله او و یاران شاهین مثل حمید جاسمیان، همایون بهزادی، مرحوم محراب شاهرخی و ... در سال ? ???و در میان استقبال شادروان غلامرضا تختی، همایون بهزادی و ده هزارهوادار مشتاق به ایران بازگشت و کسوت ملی خود را یکسال بعد خاتمه داد.
او سپس برای ادامه تحصیل به همراه همسرش راهی کشور آمریکا شد و در آن جا فوق لیسانس مدیریت مالی گرفت. سال‌های حضور در این کشور را با تیم کیکرز بالتیمور در میادین فوتبال حاضر شد. در غیاب او یاران شاهین دسته جمعی به تیم پرسپولیس پیوستند و او هم غیابا پرسپولیسی شد.
شیرزادگان در سال‌های دهه ? ???سرمربی تیم نفت تهران بود. تیمی که از وجود مایلی کهن، فرزام نیا و... به عنوان بازیکن بهره می‌برد.
بازتاب درگذشت حمید شیرزادگان در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا
بازیکن افسانه‌ای فوتبال ایران در دهه چهل ،خداحافظی خاطره انگیزی در ورزشگاه شهید شیرودی تهران داشت.
در این گزارش آمده است: صدها دوستدار و علاقه‌مند به فوتبال در مراسم تشییع پیکر شیرزادگان گلزن خاطره انگیز دهه ? ?????فوتبال ایران شرکت کردند.
مهاجم اسبق تیم‌های شاهین و پرسپولیس تهران به دلیل سرطان در سن ???? سالگی درگذشت.
مقامات رسمی، نامداران فوتبال، مربیان، ستارگان سینما و طرفداران او بنا بر رسم ورزشی ایران روز یکشنبه پیکر او را در ورزشگاه شیرودی تشییع کردند.
شیرزادگان همان "پا طلایی" معروف بعد از تغییراتی که در سال ? ?????در تیم ملی بوجود آمد در فهرست ژرژی ژوک مجاری قرار گرفت و با پیراهن ایران در هند مقابل این کشور به میدان آمد.
این بازیکن در ? ???باری که با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت، ? ??گل برای این تیم به ثمر رساند.
محمود بیاتی مربی تیم ملی ایران دراواخر دهه ? ?????می‌گوید: شیرزادگان در محوطه جریمه بسیار خطرناک بود به خصوص مهارت خاصی در گل کردن توپ‌های سرگردان داشت".
همایون بهزادی سر زن قهار ایران که از بازماندگان نسل شیرزادگان است در مراسم تشییع هم تیمی‌اش در شاهین و تیم ملی سخنرانی کرد.
مهندس محمد علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی نیز گفت : "تمام کسانی که با مرحوم شیرزادگان هم بازی بوده و او را به یاد دارند، امروز عزادار هستند.
نزدیکان و هم بازی‌های او می‌دانند که شیرزادگان نه در ورزش بلکه در زندگی یک اسطوره و مرد اخلاق بود".
گفته می‌شود شیرزادگان اولین بازیکن ایرانی بود که با قرارداد رسمی و به صورت حرفه‌ای در خارج از کشور بازی کرده است.
او که برای تحصیل در اواخر دهه ? ???میلادی به آمریکا رفت و فوق لیسانس مدیریت مالی گرفت همانجا در باشگاه بالتیمور کیکرز بازی کرد.
شیرزادگان در سال‌های اخیر بدلیل تسلطی که بر نوشتن داشت به روزنامه نگاری ورزشی هم روی آورد و مطالب تحلیلی بسیاری از او در روزنامه‌های ورزشی ایران به چاپ رسید.



 
 

ظ†ظˆط´طھظ‡ ط´ط¯ظ‡ ط¯ط± جمعه 88/6/27| ط³ط§ط¹طھ 6:55 عصر| طھظˆط³ط· زهرانکوئی| ظ†ط¸ط±ط§طھ ( ) |

در حاشیه تمرین روز گذشته با سپهر حیدری گفت‌گویی داشتیم.
سپهر در این گفت‌و‌گو در خصوص بازی با شاهین بوشهر و وضعیت دفاعی تیم صحبت کرد.

سپهر بازی با شاهین بوشهر چطور بود؟
ما در این بازی خوب نبودیم و خوب هم نتیجه نگرفتیم
شاهینی ها خوب بودند یا ما ضعیف کار کردیم؟
اونها نسبتاً خوب بودند ولی ما اصلاً خوب نبودیم

فکرمی کنی دلیلش چی بود؟ توقع هواداران به خصوص در دو سه بازی اخیر خیلی بالا رفته بود. بعد از این بازی برخی ها نا امید شدند.
ما به اندازه شاهین ندویدیم. دستورات مربیامون را نتونستیم اجرا کنیم. بالاخره اشتباه پیش می آید. تیم حریف بهترین حالت شاهین بوشهر را به نمایش گذاشت. تیم حریف در بالاترین سطح انگیزه و دوندگی بود. فکر کنم نتیجه ام عادلانه بود. تیم پرسپولیس در این بازی مستحق برد نبود.

تیم بعد ازگذشت 6 هفته 8 گل دریافت کرده است. به نظر شما این 8 گل ناشی از مشکلات خط دفاعی است یا ساختار دفاعی تیم؟
فوتبال یک ورزش گروهی است.تمام بازیکنان در زمین وظایف دفاعی و هجومی دارند. وقتی تیم گل می خورد یعنی کل تیم گل خورده و وقتی هم گل می زند کل تیم گل زده است. واقعاً بی انصافی است که ما فقط تقصیرات را گردن یک یا دو نفر بیندازیم. به نظر من خط دفاعی تیم ما روی سه چهر بازی قبل خیلی خوب بود. بازی با صبا هیچ فرصتی به حریف ندادیم، در بازی با ذوب‌اهن برابر 4 مهاجم حریف و شرایط میزبانی ذوب‌آهن خط دفاعی بسیار موفق بود. ما از این 8 گل 5 گل را دوبازی خوردیم. بازی اول که شرایط اولیه بازی‌ها بود و این بازی آخر هم روی اتفاقات فوتبال گل خوردیم.

آقای حیدری امسال دفاع تیم کند است؟
خیر. اگر دفاع ما کند بود در هیمن بازی آخر مهاجم سرعتی حریف باید چندین بار با میثاق تک به تک می شد که این اتفاق نیفتاد. تیم وقتی گل بخورد از این حرف و حدیث ها زیاد است.

سپهر با نتیجه بدست آمده برابر شاهین هنوز می توان پرسپولیس را شانس قهرمانی دانست؟
صد در صد. ما هنوز هم شانس اول قهرمانی هستیم. در طول یک فصل لیگ تیم بالا و پائین خواهد داشت. دو سال پیش هم که قهرمان شدیم ما در هفته پنجم ششم بود با راه‌آهن جلو 90 هزار تماشاگر 0-0 کردیم. راه آهن اون سال اواخر فصل برای ماندن در لیگ بازی می‌کرد. اگر قرار باشد با یک تساوی در هفته ششم تیمی نا امید شود دیگر فوتبال به پرطرفدارترین ورزش دنیا تبدیل نمی‌شود.

در این چند بازی هواداران از برخی بازیکنان انتقادات زیادی داشته وحتی در بازی آخر کار به جائی کشید که بعد از سال‌ها در ورزشگاه آزادی در جریان بازی به یک بازیکن از تیم پرسپولیس انتقاد شد. نظر شما در این مورد را می خواستیم بدانیم.
هوادار حق دارد اعتراض کند. ولی من فکر نمی کنم هیچ بازیکنی در زمین کم کاری کرده باشد. حسین در طول بازی ببینید چند بار تکل زد و درگیر شد اگر برای حسین پرسپولیس مهم نبود خیلی ساده بازی می‌‌کرد و درگیر نمی شد. ضمن اینکه هواداران حتماً می دانند بازیکن خودش وارد زمین نمی شود و خودش تصمیم نمی گیرد چه وظایفی را به انجام رساند بلکه این سرمربی است که تشخیص می‌دهد. همچنین در جریان بازی این شعارها موجب پائین آمدن روحیه تیمی می شود. در تیم همه باهم رفیق هستند و توهین به یکی روحیه همه را پائین می‌آورد. به هر حال نمی توانم در این موردنظر خاصی دهم هوادار حق دارد اعتراض کند ولی ای کاش بشود راه های دیگری هم برای اعتراض امتحان کرد. در کل باید بگویم در بازی با شاهین هیچ کس خوب نبود ولی حسین نسبتاً خوب بود. حسین ممکن است اشتباه داشته باشد ولی کم نمی گذارد بی انصافی بود در قبال این بازیکن خوش اخلاق چنین رفتاری داشته باشیم.

بازی بعد با راه‌آهن است شناخت دارید روی این تیم؟
ما مربیانمان آنالیز خوبی روی این تیم داشته‌اند. ولی هیچ بازی پرسپولیس راحت نیست. خیلی‌ها گفتند شاهین بوشهر بازی راحتی است که من قبل از بازی به خودتان هم گفتم این سخت‌ترین بازی پرسولیس است. ولی یک نکته جالب که فکر کنم همه هواداران فوتبال در ایران به آن رسیدند این است که تیم‌ها در بازی مقابل حریف سنتی ما از داخل 6 قدم توپ را بیرون می‌زنند ولی در مقابل تیم ما از وسط زمین شوتهایشان وارد دروازه می‌شود. تیم ما در گل خوردن خیلی بدشانس است. این متعلق به امسال نیست من در این دو سه ساله که پرسپولیس بودم همیشه همینجوری بوده است. در بازی با استقلال اهواز یک نیم اشتباه موجب شد گل بخوریم. این بازی آخر من به بچه‌ها به طنز می گفتم که از اشتباهم گذشته بود به نظر می رسید مهاجم حریف از بوشهر از جلوی درب منزلشان شوت زد و رفت داخل دروازه ما. البته نمی‌خواهم ارزش کار آقای محمد احمدپوری را پائین بیاورم. این بازیکن فصل قبل جزو آقای گل‌ها بوده بسیار بسیار مهاجم خطرناک و خوبیست ولی باید قبول کنیم تا آخر فصل این بازیکن چند بار دیگر چنین گلی به ثمر می‌رساند؟ فصل قبل آقای آل نعمه از کجا به ما گل زد؟ این گل‌ها حوادث و اتفاقات است که از شانس ما همیشه در بازی با ما رخ می‌دهد ولی در بازی استقلال- تراکتور مهاجم میزبان در شش قدم توپ زیر پایش گیر می‌کند!

در پایان کدام تیم‌ها را امسال مدعی قهرمانی می‌دانید؟
امسال همه تیم‌‌ها خوب هستند ولی بعد از پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و سپاهان را مدعی می‌دانم


ظ†ظˆط´طھظ‡ ط´ط¯ظ‡ ط¯ط± جمعه 88/6/27| ط³ط§ط¹طھ 4:13 عصر| طھظˆط³ط· نسترن کیا| ظ†ط¸ط±ط§طھ ( ) |

پرسپولیس باشگاهی است که در سال ???? بدست علی عبده بنا شد و درآن رشته‌های بولینگ، والیبال و بسکتبال فعال بود. عبده از آمریکا به ایران آمده بود و درجامعه ورزشی آمریکا در رشته بوکس صاحب عنوان قهرمانی شده بود عبده مدت‌ها اندیشه ایجاد تیم فوتبال پرسپولیس را با خود داشت و تیم فوتبالی را نیز ایجاد کرده بود که تیمی ضعیف در رده دوم باشگاههای کشور محسوب می‌شد و از اعضای محبوب و ماندگار از آن محمود خوردبین را می‌توان نام برد.
بعد از انحلال شاهین با فعالیت امیر مسعود برومند و رایزنی‌های مرحوم دهداری، چند تن از بازیکنان قبلی شاهین در ترکیب تیم دسته دومی پرسپولیس قرار گرفته و ترتیب یک مسابقه با تیم جم آبادان (که در آن زمان تیم صاحب نامی بود) را دادند و پس از آن تمامی اعضای شاهین به پرسپولیس پیوستند و محبوبیت انرا به پرسپولیس هدیه نمودند.

پرسپولیس بهار خود را درآغازین روزهای سال ???? با مربیگری دهداری (کاپیتان پیشین شاهین) و سرپرستی دکتر برومند آغاز کرد. مطابق مقررات این تیم می‌بایست کار خود را در فوتبال از دسته سوم و یا حداکثر از دسته دوم باشگاه‌ها شروع کند اما انحلال چند تیم در این زمان باعث گردید تا به جای مسابقات لیگ یکسری مسابقات رده بندی در سطح باشگاههای پایتخت برگزار شود در آن زمان مسابقات ?? تیم به رقابت پرداختد که ? تیم پرسپولیس، تاج، عقاب و پاس سرگروه گردیدند.
از آن پس پرسپولیس رسماً وارد مسابقات باشگاهی ایران گردید این تیم در سال ???? قدرت نمایی کرد و تمام رقیبان را پشت سرگذاشت و به عنوان قهرمان باشگاههای تهران جهت شرکت در مسابقات آسیایی تایلند عازم بانکوک گردید.
در سال ???? کارخانه ایران ناسیونال با مدیریت خیامی (از طرفداران تیم شاهین) تازه تاسیس گردیده بود و تیم فوتبال ضعیفی هم داشت ، (علی پروین هم از جمله بازیکنان این تیم بود) در این زمان(????) فکر تبلیغ محصول این شرکت (پیکان) با استفاده از محبوبیت تیم شاهین، خیامی را بر آن داشت تا مذاکراتی با چند تن از شاهینیهای سابق انجام داده و آنان را به تیم پیکان دعوت نماید با رفتن آنها افراد باقی مانده نیز راهی جز پیوستن به ایشان ندیدند لذا تمامی بازیکنان شاهین (به جز عزیز اصلی ، دروازه بان شاهین) به پیکان مهاجرت کردند و در این سال عنوان قهرمانی باشگاههای ایران را از آن پیکان نمودند و در همین سال پیکان به جای تیم ملی در تورنمنت جام دوستی نیز شرکت کرده و در بین ? تیم مقام نخست را از آن خود کرد

در این زمان پیکان در برابر پرسپولیس با تک گل علی پروین و نیجه یک بر صفر پرسپولیس را شکست داد.
در سال ???? نخستین لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران با نام تخت جمشید شکل گرفت و پرسپولیس هم تلاش نمود خود را با استانداردهای حرفه‌ای تطبیق دهد اما بدلیل فقدان زیرساختهای فوتبال حرفه‌ای در کشور این ایده بصورت کامل به فرجام نرسید و باشگاه پرسپولیس علاوه بر این نقص بزرگ بتدریج از مکتب فوتبال شاهین هم فاصله گرفت و رابطه خود را با سازندگی و تغذیه از بازیکنان جوان در آموزش و پرورش کم رنگ کرد و در مسیر استفاده کاذب از دسترنج دیگران و آوردن ستاره‌ها از تیم‌های دیگر قرارگرفت و هر روز محتاج تر از روز قبل شد و علیرغم برخورداری از طرفداران بیشمار از یک باشگاه به یک تیم تقریباً محلی نزول کرد ازجنبه فرهنگی هم با آرمانهای اولیه خود که از شاهین به آن منتقل شده بود دور شد بگونه‌ای که این دو قضیه بزرگ همچنان گریبانگیر این نام بزرگ است.
پرسپولیس در غیاب شاهینیها با تصاحب ?? امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت حضور در پیکان بیشتراز یک سال به طول نیانجامید و مجدداً بازیکنان در سال ???? به خانه خود برگشتند و قهرمانی اولین دور لیگ تخت جمشید در سال ???? را از آن خود کردند پرسپولیس در ? دوره برگزاری لیگ تخت جمشید، با کسب دو قهرمانی (لیگ اول و دوم) و سه نائب قهرمانی ، به عنوان پرافتخارترین باشگاه کشور شناخته شد

با وقوع انقلاب اسلامی، این تیم دچار بحران نفرات گردید و بازیکنانش بکلی عوض شدند و تعداد بسیار اندکی از بازیکنان قدیمی باقی ماندند. لیکن برگزاری مسابقات جام شهید اسپندی درسال ???? و دیگر مسابقات، باعث گردید تا بازیکنان مستعد و جوان کشور نگذارند این باشگاه بلند آوازه از رونق بیفتد.
باشگاه پرسپولیس در سال???? تحت پوشش بنیاد مستضعفان و جانبازان قرارگرفت که نام آن به آزادی تغییر یافت لیکن پس از مدت زمان اندکی بنیاد از اداره این باشگاه خودداری کردو دراین زمان با توجه به موقعیت این باشگاه ، سازمان تربیت بدنی، خود اداره آن را عهده دار گردید و نامش را نیز به پیروزی تغییر دادند که تا کنون نیز با همین نام درمیادین ورزشی حضور می‌یابد.
باشگاه از سال ???? با آغاز مجدد لیگ فوتبال ایران تحت عنوان لیگ آزادگان دور جدیدی از فعالیتهای خود را آغاز نمودند و پیوسته علیرغم تغییرات گسترده و متعدد درمدیریت باشگاه توانست موقعیت خود را به عنوان یکی از سه باشگاه برتر کشور و کسب مقامهای نخست، دوم و یا سوم حفظ کند.
این باشگاه در سال ???? با آغاز لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران به عنوان اولین قهرمان لیگ برتر شناخته شد. نکته جالب درمورد باشگاه پرسپولیس این است که اکثر بازیکنان بزگ ایران از سال ????تاسال???? یابازیکن این تیم بودندویاتوسط این تیم یه فوتبال آسیا معرفی شدند این بازیکنان بزرگ عبارتند :

1- علی دایی : پس از مصدومیت شدید او در بازی مقایل بحرین با تلاش خود و یاری باشگاه پرسپولیس از مصدومیت خلاص شد وبا بازیهای درخشان خود درلیگ???? باعث قهرمانی پرسپولیس شد و از طریق پرسپولیس به فوتیال خارج روانه شد

2- احمدرضا عابدزاده : کمترکسی فکر می کرد پس از مصدومبتی که دربازی با تایوان برای او پیش آمد باز بتواند بازیکند ولی پرسپولیس با به عضو درآوردن این بازیکن ازدست رفته وصرف مخارج زیاد برای معالجه او وتلاش وزحمات خود عابدزاده وی را به مستطیل سبزبازگرداند تا عابدزاده سهم بزرگی در حماسه ملبورن برای ایران داشته باشد 
3 - خدادادعزیزی : درسال ???? به عنوان یار کمکی به همراه پرسپولیس در مسابقات جام باشگاههای آسیا شرکت کرد وبازیهای درخشانی برای پرسپولیس انجام داد و باعث صعود پرسپولیس به مرحله نیمه نهائی شد اوکه درمرحله اول جام ملتهای ????در ترکیب تیم ملی نبودبا این بازیهای درخشانش باعث شد که سرمربی تیم ملی اینباراو را به تیم ملی دعوت کند و در مرحله دوم با تیم ملی به دبی برود
?- مهدی مهدویکیا : او درسن?? سالگی به عضویت پرسپولیس در آمد.وجوان ترین بازیکن تاریخ فوتبال پرسپولیس شد.وباحضورخوددر تیم ملی جوانترین بازیکن تاریخ فوتبال ملی ایران شد 5- علی کریمی :‌ علی پروین اورا ازلیگ منطقه ای به باشگاه پرسپولیس آورد ودراولین دقایق ورود خود در لیگ آزادگان برای پرسپولیس هنرنمایی کرد وگل زد.ودر اولین روزهای او در پرسپولیس به تیم ملی دعوت شد

قابل ذکر است پرسپولیس از سوی AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا)به عنوان پر طرفدارترین تیم قاره ی کهن معرفی شده است.

افتخارات باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس ایران

در ابتدا باید گفت تنها تیمی که در لیگهای ایران توانسته یک فصل را بدون شکست پشت سر بگذارد پرسپولیس است.

نایب قهرمانی جام حذفی ایران????
مقام دوازدهم باشگاه‌های تهران????
قهرمانی مسابقات مقدماتی جام منطقه‌ای????
نایب قهرمان باشگاه‌های تهران????
مقام سوم لیگ منطقه‌ای ایران????
نایب قهرمان جام باشگاه‌های تهران????
قهرمان اولین دوره لیگ تخت جمشید????
نایب قهرمان دومین دوره لیگ تخت جمشید????
قهرمان سومین دوره لیگ تخت جمشید????
نایب قهرمان چهارمین دوره لیگ تخت جمشید????
نایب قهرمان پنجمین دوره لیگ تخت جمشید????
نایب قهرمان ششمین دوره لیگ تخت جمشید????
قهرمان جام شهید اسپندی????
قهرمانی در لیگ دسته اول تهران????
نایب قهرمان جام حذفی تهران????
قهرمان جام وحدت????
قهرمان جام حذفی تهران????
قهرمان جام باشگاه‌های تهران????
نایب قهرمان جام باشگاه‌های دسته اول تهران????
قهرمان فوتبال باشگاه‌های دسته اول تهران????
قهرمان فوتبال باشگاه‌های دسته اول تهران????
قهرمان جام حذفی تهران????
قهرمان جام حذفی ایران????
قهرمان باشگاه‌های دسته اول تهران????
قهرمان باشگاه‌های دسته اول تهران????
نایب قهرمان اولین دوره لیگ آزادگان????
قهرمانی در فوتبال دسته اول تهران????
قهرمان اولین دوره جام در جام آسیا??-????
نایب قهرمانی در فوتبال دسته اول تهران????
قهرمانی جام حذفی ایران????
مقام سوم در لیگ ازادگان????
قهرمان جام حذفی کشور??-????
نایب قهرمان لیگ ازادگان????
قهرمان سوپرجام تهران????
نایب قهرمان سومین دوره جام در جام آسیا????
نایب قهرمان لیگ کشور????
مقام چهارم لیگ آزادگان????
قهرمان لیگ ازادگان????
مقام چهارم جام باشگاه‌های آسیا????
قهرمانی لیگ کشور????
مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا????
قهرمان لیگ آزادگان کشور????
نایب قهرمان لیگ آزادگان کشور????
مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا????
قهرمان لیگ آزادگان کشور????
نایب قهرمان لیگ آزادگان کشور????
مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا????
قهرمان اولین دوره لیگ برتر ایران??
نایب قهرمان جام حذفی ایران ????
قهرمان هفتمین دوره لیگ برتر ایران 1386


ظ†ظˆط´طھظ‡ ط´ط¯ظ‡ ط¯ط± جمعه 88/6/27| ط³ط§ط¹طھ 12:57 صبح| طھظˆط³ط· نسترن کیا| ظ†ط¸ط±ط§طھ ( ) |

سلام به هر کی که میاد اینجا!!!

من نسترن هستم و 20 سالمه!!

بعد از مدتها با یکی از دوستام که مثله من خیلی سپهر دوست داره یه وبلاگ ساختیم!!!
امیدوارم بتونیم روز به روز گسترشش بدیم!!!!!

 

فعلا با بای


ظ†ظˆط´طھظ‡ ط´ط¯ظ‡ ط¯ط± پنج شنبه 88/6/26| ط³ط§ط¹طھ 11:49 عصر| طھظˆط³ط· نسترن کیا| ظ†ط¸ط±ط§طھ ( ) |

سلام امروزسایت مادارای یه نویسنده جدیدشده وروداین نویسنده جدیدوطرفدارپرسپولیس وحیدری روبه این سایت تبریک میگم

به نسترن کیانویسنده جدیدخوش آمدمیگم


ظ†ظˆط´طھظ‡ ط´ط¯ظ‡ ط¯ط± پنج شنبه 88/6/26| ط³ط§ط¹طھ 11:22 عصر| طھظˆط³ط· زهرانکوئی| ظ†ط¸ط±ط§طھ ( ) |

   1   2      >

ظ‚ط§ظ„ط¨ ظˆط¨ظ„ط§ع¯ :: :: ظƒط¯ظ‡ط§ظٹ ط¬ط§ظˆط§

ï»؟ ظ‚ظٹظ…طھ ط®ظˆط¯ط±ظˆ - ظ‚ط§ظ„ط¨ ظˆط¨ظ„ط§ع¯